Beneficiile alergatului si sfaturi pentru alegerea corecta a echipamentului

Alergatul reprezinta exemplul perfect de activitate fizica simplu de pus in practica, oriunde si oricand, fara necesitatea unor aparate de lucru sau indicatiile oferite de un trainer personal. Daca iti doresti de ceva timp sa te apuci de alergare, citeste acest articol pana la final, pentru ca ti-am pregatit o lista cu informatii utile, potrivite pentru orice alergator incepator. De la beneficiile alergatului si pana la alegerea corecta a echipamentului dedicat acestui sport, descoperi in randurile de mai jos un “ABC” menit sa te ajute la inceput de cursa::

Care sunt beneficiile alergatului?

Tineri care stau la linia de start

Nu reprezinta pentru nimeni un secret faptul ca acest tip de miscare contribuie in mod favorabil la starea de bine a intregului organism. Mai exact, iata ce presupun beneficiile alergatului: 

Alergatul te ajuta sa arzi grasimea corporala 

Daca vei incepe sa alergi, indicele de grasime corporala va avea valori din ce in ce mai mici. Acest tip de antrenament fizic determina arderi foarte mari, iar rezultatele vizibile nu vor inceta sa apara, atat timp cat coroborezi alergatul si cu o dieta corespunzatoare, sau cu inhibarea unor pofte pe care le ai: consumul de bere, consumul de dulciuri etc. Cu cat alergatul presupune un efort mai intens, cu atat arderile de calorii vor fi mai mari, impiedicandu-se totodata noi depuneri de exces ponderal. 

Alergatul contribuie la intarirea sistemelor osos si muscular

Alearga saptamanal de cel putin 3 ori si vei observa in timp ca rezistenta ta la efort va creste considerabil. Aceste imbunatatiri la nivel corporal sunt determinate de fortificarea muschilor si a sistemului osos, efecte directe ale alergatului. Mai mult decat atat, dupa un interval de aproximativ 30-45 de zile, muschii picioarelor si a spatelui vor capata volum si chiar definire, datorita arderilor de grasime despre care discutam putin mai sus.  

Alergatul garanteaza un somn mult mai odihnitor

Daca ai probleme cu somnul, alearga! Calitatea orelor nocturne de odiha se va imbunatati considerabil, iar tu vei putea sa adormi mult mai repede. Oboseala fizica reprezinta un somnifer natural simplu de administrat, insa mare atentie la numarul sesiunilor de alergare pe care vrei sa le introduci in agenda ta saptamanala. Un surplus poate veni la pachet cu un nivel ridicat de extenuare, pe care somnul nu il va putea inhiba. Asadar, iti recomandam sa iesi la alergat din doua in doua zile (pentru inceput), mizand pe atingerea unor distante ce vor creste progresiv, odata cu adaptarea organismului la acest tip de efort. 

Alergatul vine cu o binemeritata infuzie de optimism

Aceasta activitate fizica contribuie la imbunatatirea proceselor cognitive - invatarea si memorarea - reducand totodata riscul de aparitie a unor episoade depresive. Doar doar 5 minute de alergat, nivelul de serotonina si cel al factorilor neurotrofici derivati din creier (responsabili pentru dezvoltarea neuronilor si realizarea legaturilor neuronale) incep sa cresca. Alergatul stimuleaza si productia unor compusi chimici ce stau la baza fericirii, facilitand in acelasi timp niveluri mai ridicate de incredere si stima in propria persoana.  

Cum alegi corect echipamentul pentru alergare? 

Adidasi, sticla de apa si prosop asezate pe parchet

Daca vrei sa te bucuri de cele mai productive sesiuni de alergare, iti recomandam sa tii cont de urmatoarele sfaturi: 

Alegerea hainelor pentru alergare

Cel mai important criterii pe care se bazeaza aceasta decizie este temperatura. In functie de conditiile climaterice in care tu desfasori aceasta activitate, hainele pentru alergat pot fi sortate astfel: 

Temperaturi cuprinse intre -1°C si 4°C 

  • Layer de baza format din: bluza subtire + pantaloni lungi; 
  • Layer izolant format din: bluza de trening / fleece;
  • Accesorii: caciula / aparatori pentru urechi + manusi. 

Temperaturi cuprinse intre 4°C si 10°C

  • Layer de baza format din: bluza subtire + pantaloni ¾ sau lungi;
  • Layer izolant format din bluza + un fleece pe care il poti purta la brau, atunci cand ti se face prea cald.  

Temperaturi cuprinse intre 10°C si 25°C 

  • Pantaloni lungi / scurti din material ce permite pielii sa respire; 
  • Tricou sau bluza cu maneci lungi, in functie de vremea de afara.

IMPORTANT DE RETINUT: de fiecare data cand iesi la alergat, imbraca-te ca si cum ar fi cu 10°C mai mult in atmosfera, deoarece te vei incalzi rapid de la efortul facut. 

Alegerea pantofilor sport pentru alergare

Daca vrei sa iti achizitionezi online ce mai buna pereche de pantofi sport pentru aceasta activitate, tine cont de urmatoarele criterii: 

  • Suprafata pe care vei alerga: exista mai multe variante de teren, in functie de care sa iti alegi pantofii sport pentru alergare: pista speciala, drum pavat, teren cu denivelari, aleile din parcul in care obisnuiesti sa mergi etc.
  • Greutatea pe care o ai: atunci cand alergi, piciorul imprima o forta de presiune de 2 ori mai mare asupra pantofului sport, comparativ cu mersul; Pentru a achizitiona o pereche optima, intereseaza-te de sistemul pentru amortizare implementat pe produsul respectiv; 
  • Tehnica de alergare aleasa: unii alearga pe calcaie, altii pe varfuri; in functie de acest obicei, iti poti achizitiona o pereche de pantofi sport ce iti poate garanta un confort mult mai bun; 
  • Marimea piciorului, alaturi de latimea si bolta acestuia. 
  • Intra acum pe site pentru a descoperi cele avantajoase oferte le imbracaminte si pantofi sport pentru sesiunile tale de alergare.