Povestea logo-ului Puma: ce inseamna si cum a aparut

In News 0 comment
Barbat cu privirea in jos pozand intr-o lumina rosie

Un brand nu poate exista fara logo, acesta reprezentand semnatura sa, instrumentul sau de comunicare. Sigla ajuta o companie sa se diferentieze si sa se impuna in fata competitorilor, transmitand in acelasi timp un mesaj puternic despre valorile sale. Logo-ul detine o putere extraordinara pentru ca poate starni interesul si influenta comportamentul de cumparare al consumatorilor.

Talpa unui adidas, cer pe fundal  

Logo-ul PUMA este astazi unul dintre cele mai cunoscute din lume, saltul celebrei pantere negre intruchipand perfect principiile celebrului brand. Află din acest articol povestea fascinanta care sta in spatele memorabilei sigle, ce reprezinta si cum a luat fiinta.  

Scurta istorie a brand-ului PUMA

Astazi PUMA este un imperiu financiar si un brand cunoscut in intreaga lume, dominand industria sportului alaturi de alti doi magnifici, Adidas si Nike. Ca orice poveste de succes, PUMA a avut inceputuri modeste, presarate cu drame de familie, lupte de suprematie, esecuri si dezamagiri, insa dupa o istorie indelugata de peste 70 de ani, astazi PUMA este o adevarata legenda in industria echipamentelor sportive. PUMA este in prezent o afacere de miliarde de euro in intreaga lume, iar prestigiul sau se datoreaza determinarii, curajului si perseverentei.

Totul a inceput intr-un mic orasel din Germania, dupa terminarea Primului Razboi Mondial, cand doi frati, Adolf si Rudolf Dassler din Herzogenaurach, regiunea Bavaria, si-au deschis un atelier de incaltaminte sportiva in spalatoria de rufe din spatele casei. Cei doi se completau reciproc, Adolf fiind indemanatic si priceput la creatia pantofilor sport, iar Rudolf, pragmatic si exceland la aspectele financiare si de marketing ale afacerii. O lunga perioada de timp, fabrica “Gebruder Dassler Schuhfabrik” a inregistrat un succes deosebit, reusind sa vanda incaltaminte multor sportivi cunoscuti.

Punctul culminat al afacerii si faima fratilor germani a venit in 1936 la Olimpiada de la Berlin, cand alergatorul Jesse Owens a castigat patru medalii de aur, incalcat cu pantofii sportivi Dassler. Din acel moment, toata lumea a inceput sa vorbeasca de fratii Dassler si incaltamintea lor revolutionara, insa lucrurile au inceput sa se strice intre cei doi, o data cu inceperea celui de-al Doilea Razboi Mondial. Stilurile de viata si conceptiile lor erau diferite astfel ca, dupa multe certuri interminabile, drumurile celor doi s-au despartit definitiv.

In 1948, Adolf creeaza separat o firma noua ”Addas”, care va deveni Adidas, iar Rudolf infiinteaza compania ”Ruda” care se va transforma in celebra PUMA. Din acel moment, a inceput o competitie acerba intre cei doi frati, de pe urma careia consumatorii finali au avut de doar de castigat, ambele firme oferind fanilor lor produse de calitate superioara. Chiar daca fratii Dassler nu s-au impacat niciodata, mostenirea lor este incredibila, iar cele doua mari imperii sportive reprezinta simbolul calitatii, originalitatii si spiritului inovator.

Logo-ul PUMA: cum a inceput totul?

Dupa sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, in 1948, Rudolf Dassler rupe legaturile de afaceri cu fratele sau, incepe de la zero si infiinteaza compania ”Ruda”. Dupa cateva luni, schimba numele in PUMA si lucreaza la crearea primului sau logo.

Logo Puma - o puma care trece prin golul din litera D

In viziunea lui Rudolf, toate produsele sale aveau caracteristicile unei pisici Puma, si anume: viteza, suplete, forta, rezistenta si agilitate, aceleasi atribute de care are nevoie si un atlet de succes, prin urmare, asocierea pantofilor sai sport cu respectivul animal de prada a fost una naturala. Astfel se naste  primul logo PUMA, care infatiseaza o pantera neagra trecand prin litera ”D”, de la ”Dassler”.

Cu logo-ul sau creat, PUMA incepe fabricarea primilor pantofi sport de fotbal. Cunoscuti sub numele de „ATOM”, acestia au devenit rapid foarte populari printre sportivii din intreaga lume. La inceput, calitatea produsului i-a convins pe cativa membrii ai echipei nationale a Germaniei de Vest sa-i poarte in 1950 la primul meci de fotbal de dupa razboi din tara, iar victoria cu 1-0 împotriva Elvetiei a contribuit la faima internationala a nou infiintatei companii.

Logo Puma pe alb si pe negru

In urmatorii ani, succesul PUMA creste, iar o data cu el se dezvolta si nevoia de a crea un nou logo. Prin urmare, in 1951 apare un nou design, care imbina pentru prima data elementele grafice cu cuvintele. Designerii din acea perioada au plasat desenul initial in interiorul unui hexagon negru, iar in 1957 i s-a adaugat un contur dublu alb-negru, iar cuvantul „PUMA” a aparut sub pisica. In 1958, fundalul a devenit alb, iar un cadru larg a fost decorat cu inscriptia „Rudolf Dassler Schuhfabrik.”

In 1967, Rudolf Dassler s-a decis sa schimbe sigla existenta si a apelat la serviciile caricaturistului german Lutz Backes (un prieten al fiului sau) pentru a desena un alt logo. Artistul a redesenat corpul panterei negre, astfel incat sa inspire mai multa agilitate, flexibilitate si dexteritate.

Logo Puma din 1967

De atunci si pana azi, logo-ul PUMA a suferit modificari foarte mici, pantera devenind alba sau avand un salt mai mare, simplu sau peste cuvantul PUMA.

Un fapt amuzant legat de celebrul logo PUMA este ca Dassler i-a oferit lui Lutz Backes sansa de a primi un procent din vanzari, si anume 1 cent pentru fiecare produs vandut sub sigla PUMA, insa acesta a refuzat propunerea, solicitand o plata fixa de 600 de marci (250 de dolari). Impreuna cu banii, i s-a acordat si un cadou, o geanta sport si o pereche de pantofi PUMA insa, daca accepta oferta lui Dassler, caricaturistul era astazi un om foarte bogat.

Logo Puma incepand cu 1968: trei variante

Simbolistica logo-ului PUMA: Fii curajos, increzator, determinat si bucura-te de joc!

Logo-ul PUMA impresioneaza prin simplitate si caracter, celebra felina simbolizand perfect valorile brandului pe care-l reprezinta.

BUCURIE, exact caracteristicile brand-ului PUMA.

Prin urmare, un fan PUMA este o persoana care-si asuma riscuri (CURAJ), are incredere in instinctele sale de a face lucruri iesite din comun si in abilitatile sale de a reusi (INCREDERE), este hotarat sa-si indeplineasca visurile, fara sa renunte vreodata (DETERMINARE) si este incantat de competitie si de jocul in sine (BUCURIE).

Astazi, sigla PUMA este un succes comercial extraordinar, asemenea brand-ului in sine. Obiectivul final a fost atins, iar fanii sportului din intreaga lume aleg produsele PUMA pentru calitatea superioara si originalitatea care le caracterizeaza.

Sursa foto: Pexels.com , puma-catchup.com

RELATED ARTICLES