Dacă privim brandurile din exteriorul lumii modei, putem foarte ușor să devenim confuzi. Prin ce se diferențiază ținutele de marcă de cele care provin din magazine nu atât de reputate?
Ei bine, în afara calității articolelor vestimentare, brandul este un motiv în sine. Termenul are la origine un cuvânt scandinav vechi, brandr, care însemna sabie sau foc. Prin brandr, cineva putea să afirme că o anumită proprietate îi aparține - cel mai frecvent, gospodarii își însemnau animalele domestice. In prezent, insa, brandul a ajuns să desemneze exact opusul primei sale semnificații: fii si tu parte din povestea mea.
Principala caracteristică a mărcii este că-i face pe consumatori să aibă sentimentul de apartenență la un grup, iar brandurile de lux transmit ideea aderării la societatea înaltă, la rafinament și la sensibilitate estetică. Nici evenimentele cotidiene, precum joggingul, nu pot scăpa fără să fie estetizate de o firmă de lux. În fond, industria vestimentației sportive cunoaște o deosebită diversificare. În plus, în cadrul ei se regăsesc unele dintre cele mai scumpe piese de marcă.
Totuși, chiar și lumea brandurilor de lux are o ierarhie a ei. Unele dintre casele de modă sunt adevărați giganți, atât pe plan financiar, cât și în conștiința colectivă. Considerăm că aceste două elemente sunt cele mai importante în separarea unei mărci obișnuite de una de înaltă clasă.
Cuprins:
5.Adidas
4.Marc Jacobs
3.RED Valentino
2.Roberto Cavalli
1.Gucci
Fără alte adăugiri, vom începe topul celor mai scumpe și influente firme de pe piața actuală, luând în calcul istoricul și tacticile de branding. Nu vom rămâne, însă, doar în domeniul cifrelor. Pentru toți iubitorii de modă care ne citesc, am pregătit și câteva sugestii de styling care să evidențieze spiritul fiecărui brand pe care-l analizăm.
5.Adidas
Influența brandului Adidas este atât de mare în conștiința colectivă, încât orice pereche de încălțări sportive devine o pereche de adidași. Promovând un stil de viață activ și totodată conștient din punct de vedere estetic, acest brand își merită pe deplin notorietatea, precum și veniturile totale de aproape 22 miliarde de euro.
În anul 2016, Adidas a fost desemnat cel mai cool brand din moda internațională. Ce înseamnă să fii cool? Înseamnă să fii veșnic tânăr, veșnic actual, iar firma despre care vorbim a știut să învingă timpul mai bine decât oricare alta.
Reușește să-și îndeplinească scopul atât ca marcă de sine stătătoare, cât și în asociere cu alte piese de brand: celebră este colecția pe care a lansat-o în colaborare cu alt nume mare al modei, Stella McCartney. În cadrul colecției, a reușit să redefinească conceptul de animal print, care este de regulă asociat cu blana de leopard. Creațiile rezultate sunt uimitoare, începând cu încălțămintea pentru alergat și terminând cu jachetele sportive, care mențin un nivel ridicat de coolness în timp ce protejează purtătorul de capriciile naturii. Iar pentru a gusta din prospeţimea colecţiei, pasionaţii de modă pot ajunge să scoată din buzunar 500 de euro şi chiar mai mult.
4.Marc Jacobs
Marc Jacobs a fost numit în 2011 cel mai influent designer de către publicaţia The Telegraph. Deşi nu are o istorie la fel de bogată precum alte mărci din topul nostru, MJ a devenit rapid unul dintre cele mai prestigioase branduri pe care le poţi purta. Imaginea de branding este una tinerească, deşi într-o notă diferită: predomină pastelurile, materialele diafane, concomitent cu elementele strălucitoare ale modei de stradă.
Marc Jacobs înseamnă tinereţe pierdută şi recâştigată, iar pentru a intra în povestea firmei vei fi nevoit să scoţi din buzunar echivalentul a o mie de dolari în plin sezon.
3.R.E.D. Valentino
Dacă Marc Jacobs este un brand eminamente roz, R.E.D ( Romantic Eccentric Dress, Rochia excentrica romantica, n.r.). Valentino este marca roşului (numele este cât se poate de transparent), designerul facandu-se cunoscut de-a lungul timpului pentru rochiile rosii. Lansată în 2006, linia de haine R.E.D. Valentino este cea mai nouă creaţie a designer-ului de renume Valentino Garavani. Câştigurile anuale rezultate din colecţie ajung la miliarde de euro. Imaginea de brand nu se rezumă doar la intensitatea cromaticii: croielile însele emană îndrăzneală. Cu decenii în urmă, creaţiile lui Valentino Garavani erau deja emblema vedetelor nonconformiste şi iubitoare de nou pe plan estetic.
Preţul pentru o piesă Valentino poate să treacă ușor de o mie şi chiar două mii de euro, în funcţie de articolul care te interesează.
2.Roberto Cavalli
Roberto Cavalli se aseamănă cu Valentino prin nonconformism, deşi diferenţa la nivelul imaginii de brand rezidă în accentul pe care Cavalli îl pune asupra feminităţii. Feminitatea colecţiilor sale are un caracter complet unapologetic, care mizează pe linia corpului, dar şi pe aura de delicateţe asociată în mod tradiţional femeii. Paleta de culori este amplă, asemeni aplicaţiilor şi broderiilor care oferă identitate pieselor vestimentare.
Ca şi în cazul precedent, este nevoie de cel puţin o mie de euro pentru a-ţi însuşi viziunea acestui designer, ale cărui câştiguri anuale se ridică la peste o sută de milioane de euro.
1.Gucci
Gucci este marca cel mai puternic întipărită în minţile iubitorilor de modă. Fie că vorbim de locaţii fizice sau online, magazinele brandului Gucci având atât rafinamentul, cât şi neglijenţa studiată a modei de stradă. Anumite piese pot ajunge şi până la suma de 15,000 de euro, depăşind de departe celelalte mărci care formează topul nostru.
Ghid de stil: cum creăm brandul personal din marile branduri?
Dacă rezonezi cu imaginile de brand pe care ţi le-am prezentat mai sus, înseamnă că ai un spirit liber, dar totodată dornic să intre în legătură cu propria feminitate. Atunci când faci un styling, trebuie să ai grijă ca firmele pe care le porţi să nu îţi ascundă personalitatea ci, dimpotrivă, să o scoată în evidenţă. În fond, arta vestimentară funcţionează în acelaşi fel ca şi arta machiajului.
Sugestie de styling 1: Street couture
Pentru o ţinută cât mai relaxată, dar totodată plină de glamour, îţi sugerăm să porţi jacheta True Pace Run, piesă de rezistenţă a colecţiei Adidas Stella McCartney. O poţi asorta cu o geantă de piele Snapshot. În partea inferioară a ţinutei, îţi sugerăm fabuloşii colanţi Truepurpose. Cât despre încălţăminte… recomandarea noastră este să fii hell bent on leather, alegând o pereche de Red Valentino.
Sugestie de styling 2: Silk hiding steel
Pentru a exprima atât delicateţea, cât şi forţa feminităţii, îţi recomandăm să porţi un top de piele şi o fustă din acelaşi material de la Red Valentino. Poţi asorta ţinuta cu o geantă (de asemenea din piele!) de la Just Cavalli. În schimb, Marc Jacobs îţi poate oferi cizmele care să-ţi scoată cel mai bine în evidenţă personalitatea flashy, puternică.
Aşadar, brandurile de prestigiu au ajuns la valoarea actuală prin povestea pe care o vând şi prin faptul că te pot ajuta şi pe tine să-ți creezi propria poveste.