Dac─â privim brandurile din exteriorul lumii modei, putem foarte u╚Öor s─â devenim confuzi. Prin ce se diferen╚Ťiaz─â ╚Ťinutele de marc─â de cele care provin din magazine nu at├ót de reputate?

Ei bine, ├«n afara calit─â╚Ťii articolelor vestimentare, brandul este un motiv ├«n sine. Termenul are la origine un cuv├ónt scandinav vechi, brandr, care ├«nsemna sabie sau foc. Prin brandr, cineva putea s─â afirme c─â o anumit─â proprietate ├«i apar╚Ťine - cel mai frecvent, gospodarii ├«╚Öi ├«nsemnau animalele domestice. In prezent, insa,┬ábrandul a ajuns s─â desemneze exact opusul primei sale semnifica╚Ťii: fii si tu parte din povestea mea.

Principala caracteristic─â a m─ârcii este c─â-i face pe consumatori s─â aib─â sentimentul de apartenen╚Ť─â la un grup, iar brandurile de lux transmit ideea ader─ârii la societatea ├«nalt─â, la rafinament ╚Öi la sensibilitate estetic─â. Nici evenimentele cotidiene, precum joggingul, nu pot sc─âpa f─âr─â s─â fie estetizate de o firm─â de lux. ├Än fond, industria vestimenta╚Ťiei sportive cunoa╚Öte o deosebit─â diversificare. ├Än plus, ├«n cadrul ei se reg─âsesc unele dintre cele mai scumpe piese de marc─â.

Totu╚Öi, chiar ╚Öi lumea brandurilor de lux are o ierarhie a ei. Unele dintre casele de mod─â sunt adev─âra╚Ťi gigan╚Ťi, at├ót pe plan financiar, c├ót ╚Öi ├«n con╚Ötiin╚Ťa colectiv─â. Consider─âm c─â aceste dou─â elemente sunt cele mai importante ├«n separarea unei m─ârci obi╚Önuite de una de ├«nalt─â clas─â.┬á

Cuprins:

5.Adidas
4.Marc Jacobs
3.RED Valentino
2.Roberto Cavalli
1.Gucci

F─âr─â alte ad─âugiri, vom ├«ncepe topul celor mai scumpe ╚Öi influente firme de pe pia╚Ťa actual─â, lu├ónd ├«n calcul istoricul ╚Öi tacticile de branding. Nu vom r─âm├óne, ├«ns─â, doar ├«n domeniul cifrelor. Pentru to╚Ťi iubitorii de mod─â care ne citesc, am preg─âtit ╚Öi c├óteva sugestii de styling care s─â eviden╚Ťieze spiritul fiec─ârui brand pe care-l analiz─âm.┬á

 

5.Adidas

Influen╚Ťa brandului Adidas este at├ót de mare ├«n con╚Ötiin╚Ťa colectiv─â, ├«nc├ót orice pereche de ├«nc─âl╚Ť─âri sportive devine o pereche de adida╚Öi. Promov├ónd un stil de via╚Ť─â activ ╚Öi totodat─â con╚Ötient┬á din punct de vedere estetic, acest brand ├«╚Öi merit─â pe deplin notorietatea, precum ╚Öi veniturile totale de aproape 22 miliarde de euro.┬á

Femeie in trening stand pe bancheta din fata a unei masini

├Än anul 2016, Adidas a fost desemnat cel mai cool brand din moda interna╚Ťional─â. Ce ├«nseamn─â s─â fii cool? ├Änseamn─â s─â fii ve╚Önic t├ón─âr, ve╚Önic actual, iar firma despre care vorbim a ╚Ötiut s─â ├«nving─â timpul mai bine dec├ót oricare alta.┬á

Reu╚Öe╚Öte s─â-╚Öi ├«ndeplineasc─â scopul at├ót ca marc─â de sine st─ât─âtoare, c├ót ╚Öi ├«n asociere cu alte piese de brand: celebr─â este colec╚Ťia pe care a lansat-o ├«n colaborare cu alt nume mare al modei, Stella McCartney. ├Än cadrul colec╚Ťiei, a reu╚Öit s─â redefineasc─â conceptul de animal print, care este de regul─â asociat cu blana de leopard. Crea╚Ťiile rezultate sunt uimitoare, ├«ncep├ónd cu ├«nc─âl╚Ť─âmintea pentru alergat ╚Öi termin├ónd cu jachetele sportive, care men╚Ťin un nivel ridicat de coolness ├«n timp ce protejeaz─â purt─âtorul de capriciile naturii. Iar pentru a gusta din prospe┼úimea colec┼úiei, pasiona┼úii de mod─â pot ajunge s─â scoat─â din buzunar 500 de euro ┼či chiar mai mult.

4.Marc Jacobs

Marc Jacobs a fost numit ├«n 2011 cel mai influent designer de c─âtre publica┼úia The Telegraph. De┼či nu are o istorie la fel de bogat─â precum alte m─ârci din topul nostru, MJ a devenit rapid unul dintre cele mai prestigioase branduri pe care le po┼úi purta. Imaginea de branding este una tinereasc─â, de┼či ├«ntr-o not─â diferit─â: predomin─â pastelurile, materialele diafane, concomitent cu elementele str─âlucitoare ale modei de strad─â.┬á

Tanara strangand in brate doi ursuleti de plus

Marc Jacobs ├«nseamn─â tinere┼úe pierdut─â ┼či rec├ó┼čtigat─â, iar pentru a intra ├«n povestea firmei vei fi nevoit s─â sco┼úi din buzunar echivalentul a o mie de dolari ├«n plin sezon.

3.R.E.D. Valentino

Dac─â Marc Jacobs este un brand eminamente roz, R.E.D ( Romantic Eccentric Dress, Rochia excentrica romantica, n.r.). Valentino este marca ro┼čului (numele este c├ót se poate de transparent), designerul facandu-se cunoscut de-a lungul timpului pentru rochiile rosii. Lansat─â ├«n 2006, linia de haine R.E.D. Valentino┬áeste cea mai nou─â crea┼úie a designer-ului de renume Valentino Garavani. C├ó┼čtigurile anuale rezultate din colec┼úie ajung la miliarde de euro. Imaginea de brand nu se rezum─â doar la intensitatea cromaticii: croielile ├«nsele eman─â ├«ndr─âzneal─â. Cu decenii ├«n urm─â, crea┼úiile lui Valentino Garavani erau deja emblema vedetelor nonconformiste ┼či iubitoare de nou pe plan estetic.┬á

Pre┼úul pentru o pies─â Valentino poate s─â treac─â u╚Öor de o mie ┼či chiar dou─â mii de euro, ├«n func┼úie de articolul care te intereseaz─â.

2.Roberto Cavalli

Roberto Cavalli se aseam─ân─â cu Valentino prin nonconformism, de┼či diferen┼úa la nivelul imaginii de brand rezid─â ├«n accentul pe care Cavalli ├«l pune asupra feminit─â┼úii. Feminitatea colec┼úiilor sale are un caracter complet unapologetic, care mizeaz─â pe linia corpului, dar ┼či pe aura de delicate┼úe asociat─â ├«n mod tradi┼úional femeii. Paleta de culori este ampl─â, asemeni aplica┼úiilor ┼či broderiilor care ofer─â identitate pieselor vestimentare.┬á

Ca ┼či ├«n cazul precedent, este nevoie de cel pu┼úin o mie de euro pentru a-┼úi ├«nsu┼či viziunea acestui designer, ale c─ârui c├ó┼čtiguri anuale se ridic─â la peste o sut─â de milioane de euro.

1.Gucci

Gucci este marca cel mai puternic ├«ntip─ârit─â ├«n min┼úile iubitorilor de mod─â. Fie c─â vorbim de loca┼úii fizice sau online, magazinele brandului Gucci ┬áav├ónd at├ót rafinamentul, c├ót ┼či neglijen┼úa studiat─â a modei de strad─â. Anumite piese pot ajunge ┼či p├ón─â la suma de 15,000 de euro, dep─â┼čind de departe celelalte m─ârci care formeaz─â topul nostru.

Poseta Gucci neagra

Ghid de stil: cum cre─âm brandul personal din marile branduri?

Dac─â rezonezi cu imaginile de brand pe care ┼úi le-am prezentat mai sus, ├«nseamn─â c─â ai un spirit liber, dar totodat─â dornic s─â intre ├«n leg─âtur─â cu propria feminitate. Atunci c├ónd faci un styling, trebuie s─â ai grij─â ca firmele pe care le por┼úi s─â nu ├«┼úi ascund─â personalitatea ci, dimpotriv─â, s─â o scoat─â ├«n eviden┼ú─â. ├Än fond, arta vestimentar─â func┼úioneaz─â ├«n acela┼či fel ca ┼či arta machiajului.

Sugestie de styling 1: Street couture

Pentru o ┼úinut─â c├ót mai relaxat─â, dar totodat─â plin─â de glamour, ├«┼úi suger─âm s─â por┼úi jacheta True Pace Run, pies─â de rezisten┼ú─â a colec┼úiei Adidas Stella McCartney. O po┼úi asorta cu o geant─â de piele Snapshot. ├Än partea inferioar─â a ┼úinutei, ├«┼úi suger─âm fabulo┼čii colan┼úi Truepurpose. C├ót despre ├«nc─âl┼ú─âminteÔÇŽ recomandarea noastr─â este s─â fii hell bent on leather, aleg├ónd o pereche de Red Valentino.

Sugestie de styling 2: Silk hiding steel

Pentru a exprima at├ót delicate┼úea, c├ót ┼či for┼úa feminit─â┼úii, ├«┼úi recomand─âm s─â por┼úi un top de piele ┼či o fust─â din acela┼či material de la Red Valentino. Po┼úi asorta ┼úinuta cu o geant─â (de asemenea din piele!) de la Just Cavalli. ├Än schimb, Marc Jacobs ├«┼úi poate oferi cizmele care s─â-┼úi scoat─â cel mai bine ├«n eviden┼ú─â personalitatea flashy,┬áputernic─â.

A┼čadar, brandurile de prestigiu au ajuns la valoarea actual─â prin povestea pe care o v├ónd ┼či prin faptul c─â te pot ajuta ┼či pe tine s─â-╚Ťi┬ácreezi propria poveste.